söndag 10 februari 2013

3DCONNEXION SpaceExplorer USB 3D mus säljes

[EDIT] 2013-02-26 SÅLD!!

Bra verktyg vid främst 3d navigering. Perfekt i 3d program.
.
Jag har nyss testat och laddat ner drivrutinen för ”musen” och
den fungerar som den ska ( så vitt jag kan bedöma). Den är ett par år och är
använd.
Bra skick, det finns några mindre repor på undersidan, se bilder.


Det 6 axlade mittenhjulet lyser undertill (se bild) när drivrutin och program är installerat. OBS musen fungerar inte bara du pluggar in den (vanlig USB kontakt). Drivrutin behövs laddas ner! Du bör med andra ord vara lite datorkunnig för att få igång musen.
3D musen kan hämtas i Västerås eller skickas och då tillkommer frakt. Jag skickar helst med rek. brev. Jag förväntar mig pengar på kontot innan jag skickar.

Läs mer och kolla att musen fungerar till den mjukvara du tänkt använda den till:

http://www.3dconnexion.com/products/spaceexplorer.html
(supported software)

Ladda ner manual och drivrutin från nätet.
OBS denna 3d mus fungerar inte till alla program rakt av! I tex MS Word fungerar bara en beta version . Annars tex bara knappar verkar det som. Det finns alltså en Betaversion av drivrutin för Officepaket, jag testade och den gör att musen fungerar i bla Word. (3DxWare 10 Beta) Så det borde komma en officell version snart (dvs ej beta). Fler och fler program och spel stödjer denna 3d mus, men DU måste kolla att programmet du tänkt använda musen stödjer musen.
Däremot tex 3d program såsom ex Google Earth fungerar den till (jag testade nyss, måste dock aktivera styrenhet i google earth innan den hoppar igång).
Kolla upp programmet du ska använda musen till stödjer den! Jag tar inte ansvar för detta! Gör research innan slår till!

maila:  pher_ (at) hotmail.com

3DCONNEXION SpaceExplorer USB 3D mus
3DCONNEXION SpaceExplorer USB 3D mus


belysning: 3DCONNEXION SpaceExplorer USB 3D mus baksidan
belysning: 3DCONNEXION SpaceExplorer USB 3D mus baksidan


3DCONNEXION SpaceExplorer USB 3D mus baksidan
3DCONNEXION SpaceExplorer USB 3D mus baksidan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar