[2020-09-06 Valt att slänga elmotorn och behålla cykeln som en brukscykel. Ej till salu längre!]
Så cykeln behöver ett 36 volt batteri, antingen 3 st 12 voltbatterier som seriekopplas eller så köper du ett färdigt 36 volt batteri.
Elmotorn har bara provkörts hemma, den har med anddra ord aldrig använts utomhus. Fint skick såklart. Fungerar väldigt bra det lilla jag kört den.
Allting följer med (utom batterierna).
Startnyckel, bromshandtag som gör att det inte går att gasa samtidigt som man bromsar.
Motorreglaget är magnetstyrt så ingen vanlig vajer utan en elkabel. Följer med. Laddare för 36 volt finns också.
Cykeln är en Miyata Trailrunner, en klassiker som är genuin. Växlar är deore LX. Framdrevet var slitet på den så det har jag bytt till ett nytt Biltema (passade inte lika bra som orginalet). Tror det var något som gjorde det svårt att växla med framdrevet, men det räcker med alla växlar därbak. Speciellt om du ska åka med elmotorn hela tiden. Inte så farligt som det låter.
Prisidé: Jag hade tänkt mig runt 2000 kr för alltihopa, cykel och elmotor. Så får du fixa batteri själv.
Själv skulle jag köpa till ett LiFePO4, 36 volt 10A batteri.
Maila: pher_ (at) hotmail.com vid intresse.
Se bilder:
Miyata Trailrunner med en elmotor i framnavet. Säljes till bra pris |
Elmotorframhjulet sitter i en stabil gaffel från Miyata. Bäst är att inte ha framstötdämpare då dessa normalt inte är anpassade för en elmotor. |
Närbild på själv elmotorn. Mkt fint skick. Kabeln går in på sidan av navet. Med kabeln styrs sedan motorn. |
Pakethållare för att hålla batterier, som ej syns på bilden. Tändningsnyckel finns för att lätt stänga av strömmen. |
Miyata Trailrunner i läcker lila färg.. |
Bakre växlar, Shimano Deore LX, bra växelsystem. |
Här syns Biltema framdrev. Fungerar bra så länge du inte växlar mellan klingorna där fram vill jag minnas. |