onsdag 20 juli 2022

HP 49g+ Avancerad grafisk miniräknare, kalkylator, graphing calculator

[EDIT Miniräknaren blev såld i januari (2023). EJ TILL SALU LÄNGRE!!] 



Räknare HP 49g+

Pris 900 kr plus frakt ca 80 kr.

Köpte denna vetenskapliga räknare när jag pluggade på högskola/universitet. Det var den värsta räknaren som fanns då och jag hade grymt mycket nytta när jag pluggade matematiska grejer. Nu har du chansen. Jag betalade typ 2400 kr då.


Fodralet är slitet och håller på att falla sönder. Men räknaren är i fint skick och fungerar fint. Se bilder för att avgöra skick.


Det här alltså en HP räknare och den är lite annorlunda än t.ex. en Casio. Läs på vad du köper, men jag lovar att när man vant sig så är denna mycket bättre.


HP User's manual följer med.


Drivs med 3st. AAA batteri.


Skickas med frakt (63 kr tillkommer) eller hämtas i Västerås efter överenskommen tid. Jag kan vara bortrest några dagar..


Finns plats för SD kort och USB mini (kabel medföljer ej) om vill koppla ihop med dator. Vet dock inte om nyare operativsystem stöder denna, som sagt läs på innan du bjuder.


Manual finns här:


http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/bpia5323.pdf

Vid seriöst intresse maila: 

pher_     (at)      hotmail.com








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar